Répatorta

A recept ötletét egyik barátnőm, Szilvi blogjából lestem, de mint mindig mindent, egy kicsit alakítottam rajta. Először is mivel nem eszünk tojást, ezért egy csésze zabliszttel pótoltam. Mivel nem volt itthon élesztőm, ezért foszfátmentes sütőport használtam és kicsit variáltam a répa és a liszt arányán. na meg szegény répákat nem főztem előre, elég volt nekik egy kis sütés is.

Hozzávalók:
200 g liszt
300 g sárgarépa
75 g dió
1 csésze zabpehely liszté darálva
10 g sztívia
1 tk. fahéj
1 tk. szerecsendió
1 csipet só
víz (egy kevés kell bele)

A krémhez:
fél csomag puding (most citromossal csináltam)
4 ek. búzadara
5 dl víz/növényi tej
sztívia





Elkészítés:
A sárgarépát megpucoljuk és nagyon apróra reszeljük, a diót megdaráljuk, majd a többi hozzávalóval jól összedolgozzuk és tortaformába önjük, minél vastagabb a tészta, annál kisebb fokon 150 és 200 között, kb.: 40 percig tűpróbáig sütjük. Míg az alap a sütőbe sül, addig elkészíthetjük a krémet. A vizet/tejet feltesszük főzni, majd ha lekezd főni belerakjuk a pudingot és a búzadarát, meg az édesítőt, megvárjuk, míg újra főni kezd, majd levesszük a tűzhelyről és fedő alatt hagyjuk sűrűsödni. Ha készen van a torta alap, akkor kivesszük a formából és kicsit hűlni hagyjuk, majd a tetejére kenjük a krémet.