Ropi csicseri - egészséges nasi

Alapvetően szeretem a csipszeket, ami tudom, hogy nem túl egészséges, a csipszeknél jobban a burgonyaszirmot  vagy ezt a kereket szeretem, ami egy fokkal talán egészségesebbek, talán. Ezért örültem, amikor találtam egy egészséges nasireceptet, ha én csinálom tudom, hogy mi van benne és csak olyan dolgokat használok, ami egészséges. Az eredeti receptet közvetve egy kanadai táplálkozási szakember, Mandy honlapján találtam.  Az eredeti receptben csilivel és fokhagyma porral ízesítette, nekem ez nem volt itthon, így maradt a paprika és a curry, de szerintem így is nagyon finom lett.

Hozzávalók:
1 csésze csicseriborsó
1 ek. kókuszzsí/olaj
paprika
curry









Elkészítés:
A csicseriborsót előző este hideg, vagy aznap forró vízbe beáztatjuk, majd amikor már jól megszívta magát vízzel, akkor puhára főzzük. A végén rakunk bele sót, és azzal is főzzük még pár percig. Ezután kiterítjük egy ruhára és hagyjuk megszáradni. Közben begyújthatjuk a sütőt és ha csak kókuszzsírunk van, akkor azt megolvaszthatjuk addig a papírral kibélelt tepsiben. ha a csicseri megszáradt, a kókuszzsír pedig megolvadt, akkor rakjuk a csicserit is a tepsibe. Most jöhetnek a fűszerek. Célszerű egy tepsibe egyfajta fűszert rakni, mert sütés közben forgatni kell és ha többféle fűszer van, akkor összekeveredhetnek. Maximális hőmérsékleten sütjük 25-35 percig, közben néha megrázzuk megkevergetjük a borsószemeket, hogy minden oldalról jól megpiruljon. Ha kevesebb ideig sütjük, akkor a belseje puha marad, de ha teljesen ropogósra szeretnénk, akkor hagyjuk bent a sütőbe tovább. Vigyázzunk arra, hogy nehogy megégjen.